6 nytårsforsætter, en lærer burde holde

1. januar 2019 Kim Stadil

Okay, du kender helt sikkert følelsen, når man allerede første uge inde i januar opdager, at man ikke har overholdt sine nytårforsætter – pokkers! Derfor har vi 6 bud på nytårsforsætter, du snildt kan overholde. Og så kan de forbedre dit og elevernes skoleår.

  • Klik her, hvis du ønsker 30 dages gratis adgang til Clios læremidler

Nyt år, nye vaner

Det er super tilfredsstillende, når man rent faktisk overholder de dér nytårsforsætter – man føler sig nærmest som et overmenneske. 

Med de 6 nytårsforsætter kan du kickstarte sidste halvdel af skoleåret med nye vaner, der gavner både dig og eleverne:

  1. Jeg skal have mere struktur på skoleåret
    Det er det, årsplaner bl.a. er til for, og du skal være meget velkommen til at bruge vores. De er ganske gratis.
    Find dem her >>


  2. Jeg skal holde mig opdateret på nye undervisningstrends
    Der er mange måder at gøre det på. At følge os på Facebook er én mulighed.
    Følg Clio på Facebook >>


  3. Jeg skal udnytte de digitale muligheder i min undervisning
    Forskningen siger det ganske tydeligt: Det digitale åbner op for interessante differentieringsmuligheder og gevinster.
    Læs mere om de digitale muligheder her >>


  4. Jeg skal bruge flere lærerhacks
    Nogle gange har man brug for et lifehack eller ti til at løse de små hverdagsproblemer. Vi har spurgt ti lærere om deres yndlinghacks, så vi kan gøre dit liv lidt lettere.
    Find lærerhacks her >>


  5. Jeg skal udnytte, at der findes selvrettende opgaver
    Den grundige feedback kan og bør selvrettende opgaver ikke klare, men til træningsøvelser, evalueringsopgaver og lignende er det altså dødsmart.
    Læs mere og prøv selvrettende opgaver >>


  6. Jeg skal indføre brain breaks
    I løbet af en skoledag hænder det, at koncentrationen slipper op. Derfor kan små brain breaks være super effektive, især når energien dykker.
    Prøv brain breaks her >>