Danskfaget

Få redaktørernes bedste tips og tricks! Tilmeld dig kommende webinarer, eller (gen)se tidligere nederst på siden
Kom godt i gang med Danskfaget Udskoling
I denne video giver vores redaktør Malene dig en kort introduktion til Danskfaget Udskoling. Her kan du bl.a. lære mere om følgende:
Opbygning og navigation på portalen
Vurdering af læringsmål i undervisningsforløb
Læse- og lærerguides i tekster og aktiviteter
Hvad der er særligt for Danskfaget Udskoling
Kom godt i gang med Danskfaget Mellemtrin
I denne video giver vores redaktør Maria dig en kort introduktion til Danskfaget Mellemtrin. Her kan du bl.a. lære mere om følgende:
Opbygning og navigation på portalen
Vurdering af læringsmål i undervisningsforløb
Læse- og lærerguides i tekster og aktiviteter
Hvad der er særligt for Danskfaget Mellemtrin
Kom godt i gang med Danskfaget Indskoling
I denne video giver vores redaktør Pia dig en kort introduktion til Danskfaget Indskoling. Her kan du bl.a. lære mere om følgende:
Opbygning og navigation på portalen
Vurdering af læringsmål i undervisningsforløb
Læse- og lærerguides i tekster og aktiviteter
Hvad der er særligt for Danskfaget Indskoling
Lær at finde vej på det nye Danskfaget Indskoling
"Før var den dér, men nu er den her ...". I efterårsferien flyttede vi rundt på en masse ting og sager inde på Danskfaget Indskoling. Det har vi gjort for at lette navigationen og sikre en bedre progression. I dette webinar viser redaktør Dorte Sofie dig hvordan du bruger portalen.
Zenobia: Et værkforløb om årets måske bedste tegneserie
Anmelderne var fuldstændigt enige: Morten Dürr og Lars Hornemans tegneserie Zenobia er fantastisk! Redaktøren Maria stemmede i og lavede et værkforløb om bogen. Se denne video, og hav et medrivende forløb med til eleverne dagen efter.
Træn sproglige færdigheder med indskolingen
Rigtig mange lærere har efterspurgt træningsøvelser til dansk i indskolingen, og det er nu en realitet. I denne video introducerer redaktøren Anja træningsøvelserne og viser dig, hvordan du som lærer kan bruge dem i arbejdet med sprogforståelse, tekstforståelse, afkodning og grammatik.